sodderland (20-02-2008 | 20:12 uur)
Tsja, het is weer zover. Soms word ik er een beetje moedeloos van. En erg boos. De Stichting Alcoholpreventie (STAP) slingert vandaag een persbericht de wereld in waarin het ‘buzzen’ wordt neergezet als een sneaky manier van reclamemaken die alcoholfabrikanten gebruiken om de reclamewetgeving te omzeilen. Ik ben net sufgebeld door NOS, KRO en Metro met een hele reeks van vragen over deze onprettige set leugens en ongefundeerde stemmingmakerij. Maar goed, het hoort er allemaal bij en uiteindelijk nemen deze media in ieder geval de moeite om de vraag te stellen, in tegenstelling tot STAP zelf. Lees het persbericht.

Waarom ik lichtelijk geïrriteerd ben ? Omdat STAP niet eens de moeite neemt om ons of Heineken, Grolsch te bellen. Omdat ze blijkbaar voornamelijk geïnteresseerd zijn in het verspreiden van hun eigen mening (vergelijkbaar met traditioneel reclamemaken) en niet in een dialoog (Buzzer). Omdat ze liever schreeuwen zonder zich te bekommeren over het waarheidsgehalte.
STAP was uiteraard niet op de hoogte van het feit dat Buzzers niet betaald worden. Of dat ze altijd vertellen dat ze Buzzer zijn. Of dat ze zelf bepalen wat ze vertellen over producten. Anders hadden ze Buzzers niet vergeleken met de mensen die vroeger betaald werden om sigaretten uit te delen. STAP wil het ook helemaal niet weten, omdat ze zich zelf graag willen horen schreeuwen. Ongenuanceerd, ongeïnformeerd. Een quote:
“Buzzers zijn ingehuurde consumenten die hun ‘vrienden’ ertoe moeten aanzetten nieuwe drankjes uit te proberen...het is een nieuwe, moeilijk controleerbare, sneaky vorm van reclamemaken die zich gemakkelijk kan onttrekken aan elke vorm van controle en regulering. De alcoholproducenten zoeken kennelijk een uitweg voor komende reclamebeperkingen”
Niets klopt uit dit verhaal. Buzzers worden immers niet ingehuurd. Er is geen sprake van aanzetten. Reclamemaken ? Als je de reclamecode erop naslaat is er absoluut geen sprake van reclame. Dat kan alleen komen van de adverteerder, het bedrijf. De consument is volgens de RC per definitie geen reclamemaker, maar een doelwit van reclame. Precies, zo zien wij dat ook. In de artikelen zegt STAP zich vooral zorgen te maken omdat jonge drinkers ermee worden ‘getarget’. Op de Grolsch Weizen campagne was de gemiddelde leeftijd 33 (!), 85% van de Buzzers was ouder dan 25.
In het radio-interview kon de STAP-man alleen nog maar zeggen dat het ‘toch echt om reclame’ ging. En hij bleef maar hameren op de intenties van de alcoholfabrikanten, die zich volgens hem beperken tot het zoveel mogelijk promoten van hun producten. Maar zoals gesteld gaat het helemaal niet om reclame zoals de RC dat bedoelt. Maar waarom zegt zo’n man dit dan ?
Ook daar ligt een droevige maar simpele realiteit. De woordvoeder van STAP kan zich niet voorstellen dat consumenten om een andere reden betrokken zijn bij marketing dan om reclame te maken. Voor de fabrikant. Die bepaalt wat de willoze consumenten zeggen, zonder ze daar overigens voor te betalen. Wat een domme consumenten, die Buzzers. Simpele pionnen zonder eigen wil of besef. En ook Buzzer als bedrijf is een willoos instrument in de handen van adverteerders. Die precies doen wat zij van hen vragen.
STAP wil uiteraard niet horen dat Buzzer de helft van de tijd bezig is haar klanten – oneerbiedig gezegd – te heropvoeden. Met hulp van duizenden Buzzers. Juist om eerlijker te zijn, minder misleidend. Om producten niet te pushen, om meer relevante producten te maken en minder opdringerige reclame. Helaas staat deze woordvoerder niet in zijn eentje. Er zijn veel meer mensen die dit nog steeds denken. Ook zonder zich verder te informeren. Ignorance is bliss. Oftewel: onwetendheid is verrukkelijk.
Wat niet helpt in Nederland is de kreet mond-tot-mond reclame. Een ongelukkige benoeming, want mond-tot-mond is zeker niet alleen positief. Negatieve, kritische mond-tot-mond reist 2 keer zo snel dan positieve. En alle Buzzers weten dat zij een ‘totaalbeeld’ scheppen van de producten die ze uitproberen. De positieve en de minder positieve aspecten. Met als doel om anderen in staat te stellen erachter te komen of een product bij hen past. Is buzzen dan reclamemaken in de zin van de reclamecode ? Nee. Een individue kan zo positief zijn over een product dat hij of zij een vorm van individuele promotie maakt. Maar daar doelt de RC niet op.
Het lijkt mij hoog tijd dat ‘men’ zich gaat buigen over het feit dat we in een nieuwe wereld leven. Waarin de oude begrippen eindelijk opnieuw gedefinieerd worden. Waarin het mogelijk is voor een consument om op een volstrekt eerlijke, integere, nuttige, positieve manier betrokken te zijn bij marketing. Die iedereen ten goede komt. En die juist helpt om misleiding door reclame te voorkomen.
STAP heeft als doel om alcohol te bestrijden. Ongeacht of je dit een goed streven vindt (ik zou persoonlijk meer gaan voor het bestrijden van misbruik), Buzzers gaan zeer bewust met de producten om die ze buzzen. Ze kijken naar alles, inclusief het achterliggende verhaal. Ze geven feedback. Als je zo bewust bezig bent met een product en dat ook overdraagt op anderen ben je volgens mij ook bewuster bezig met drinken, en alcohol. En dat lijkt me juist positief bijdragen aan mis- of verkeerd gebruik van alcohol. Maar dat zal al wel helemaal niet begrepen worden door deze mensen.
Tenslotte. Ik ben eigenlijk vooral ook erg boos door de manier waarop dit word aangekaart door STAP. En klakkeloos overgenomen door sommige media. STAP neemt geen moeite om contact op te nemen met ons of Heineken, Grolsch. Om zichzelf te informeren. Ze sturen een set leugens verpakt als persbericht de wereld in. En dat is ‘sneaky’. Oneerlijk. Onbehoorlijk. Je kan op hun website niet eens een reactie geven op het item dat daar staat.
Om te eindigen met een positieve noot: de journalist van de KRO ging tijdens ons gesprek naar de Buzzlog om het item ‘sigaar uit eigen buzz’ te lezen. En toen begreep ze mijn boosheid volledig. Omdat ze kon zien hoe oprecht Buzzers bezig zijn met het ontdekken en aftasten welke goede rol zij kunnen spelen in marketing. En zich continue afvragen hoe dat precies werkt, waar de grenzen liggen en hoe je alles positief houdt. Zelfs vanuit maatschappelijk perspectief.
Willem (nog licht geïrriteerd, al helpt het schrijven van zo’n stukje erg om tot rust te komen)
P.s. mochten we een sigaar gaan buzzen dan verwacht ik dat het hele circus weer losbarst. Met exact dezelfde misverstanden, dezelfde vragen. Alsof niemand beter weet. Sommige Buzzers hebben gezegd dat we beter safe kunnen spelen. En ik voel dat soms ook. Maar ik voel op een dag als vandaag vooral de dringende behoefte om al die azijnpissers de wereld door een andere bril te laten bekijken. Toedeloe.
132 Reacties lezen (14241 keer bekeken)
AMSTERDAM - Fabrikanten van alcoholische dranken mogen blijven doorgaan met zogeheten buzzmarketing, het mond-op-mond reclame maken voor hun drankjes. Dat blijkt uit een uitspraak van de Reclame Code Commissie, die woensdag werd gepubliceerd.
De Stichting Alcohol Preventie had een klacht ingediend bij de reclamewaakhond vanwege een campagne die het bedrijf Buzzer had opgezet in opdracht van bierbrouwer Grolsch. Duizend mensen kregen tegen betaling van 4,50 euro een promotiepakket met acht beugelflessen bier en enkele glazen.
Het idee is dat deze mensen de drank uitdelen aan vrienden, waarbij de fabrikant hoopt dat het drankje aanslaat. Ook werden consumenten opgeroepen om reacties achter te laten op een website.
STAP vindt dat sprake is van een illegale alcoholreclame. De Reclame Code Commissie oordeelt anders. De reclamewaakhond wijst erop dat er niet alleen positieve reacties werden gepubliceerd op www.buzzer.nl. De meningen zouden “voldoende neutraliteit bevatten” en kunnen daarom volgens de RCC “niet worden opgevat als uitingen die in feite openbare aanprijzingen” van Grolsch zijn.
In een reactie noemt de STAP de uitspraak erg teleurstellend. “Met deze ’uitspraak’ schieten we namelijk helemaal niets op. De Commissie durft geen uitspraak te doen over het concept buzzmarketing omdat ze geen ’concrete reclame-uiting’ heeft om te beoordelen, aangezien het bij buzzen draait om mond-tot-mond reclame.”
Nieuwe vormen van alcoholmarketing vallen volgens de anti-alcoholorganisatie op dit moment buiten de huidige (reclame)regels. De STAP omschrijft buzzmarketing als ,,een sneaky, oncontroleerbare en ongrijpbare vorm van alcoholreclame waar de Reclame Code Commissie zich niet aan lijkt te willen branden. De organisatie richt haar pijlen nu op de Tweede Kamer, in de hoop dat die iets gaat doen tegen het buzzen.
moosiemoos
02-07-2008 | 16:26
Waarschijnlijk zijn deze figuren van dezelfde categorie als de anti rook maffia
Cinqocasa
25-05-2008 | 22:15
maar ik sta achter jullie
linniepin
24-05-2008 | 21:03
Bedankt STAP!!
Hebben we er weer een hoop nieuwe buzzertjes bij als je het mij vraagt ;)
Niets van aantrekken, des te steviger verder doen zou ik zeggen!
groetjeees
baileyke
24-05-2008 | 10:51
Haha, en dan te bedenken dat ik met buzzen in aanraking kwam door de buzz van Grolsch!
Nou, mensen van Buzzer, vervelende publiciteit, maar ja, hoe kun je iemand serieus nemen die niet weet waar die over praat. Buzzers weten dat wel en DIE hebben tenslotte het contact met mogelijke nieuwe Buzzers...
Hermy
17-05-2008 | 19:40
Laat ze praten, maak je niet druk.
Stuur liefde naar ze toe en wie weet zien ze het licht!
Happinez19660
17-05-2008 | 13:20
Ik dacht dat buzzers bewuste consumenten waren, in plaats van een stel ondoordacht bezopen pubers.
artofnemesis
16-05-2008 | 08:58
Ik dacht juist dat buzzers redelijk bewuste consumenten waren, in plaats van een stel ondoordachte bezopen pubers..
artofnemesis
16-05-2008 | 08:57
mensen hebben altijd wel iets te zeuren..
ze moeten gewoon niet zo zeiken:P
diva
13-05-2008 | 15:03
Nou, ik BUZZ in ieder geval graag!
groetjes Ingrid
drie_engeltjes
09-05-2008 | 23:55
Sommige mensen moeten altijd iets te zeuren hebben! Ik word zo moe van dat betuttel!
Alsof wij niet nadenken en als kippen zonder kop rondrennen!
gaabje
08-05-2008 | 19:35
nou ja zeg
we staan achter jullie hoor!!!
sensea1
08-05-2008 | 15:56
Nou, het voelt niet als reclame maken hoor. Ik verplicht niemand ergens toe en heb nog nooit iemand gesproken die het voelde als reclame maken. Uit proberen en je mening geven is echt iets anders...
ingedepinge
07-05-2008 | 12:20
ik vind buzzen een manier om juist kritisch naar nieuwe producten te kunnen kijken. samen met mensen die meedoen met je buzz campagne. t houd toch niet in dat je in je eentje als minderjarige ene flink buzz pakket krijgt zodat je s fijn ene avond dronken kunt buzzen.
buzzen is de mening vragen van mensen die in t leven staan. die misschien producten zouden kopen en misschien ook niet. maar we kunnen via buzzen ene eerlijke menig geven waar ook de makers weer wat aan hebben en wij ook mee kunnen en mogen denken met nieuwe producten, andere steiling, wat goed aangepakt word en wat we minder vinden aan sommige aanpakken. dus in feite word er alleen om eem mening gevraagd niet meer en niet minder.
sinds wanneer is je mening ook al reklame maken
hanneke
widje
04-05-2008 | 22:26
wat kunnen sommige ook zeuren ,maar sta helemaal achter jullie buzzers.
ramona78
03-05-2008 | 18:46
Wat achterlijk dit! Ik zeg altijd dat ik een buzzer ben en laat het aan de mensen over of ze het product uit willen proberen en wat ze er van vinden. Ook zeg ik eerlijk mijn mening, ook al zou dat negatief zijn. Geen propaganda dus, in tegenstelling tot het bericht van STAP...
Marjolijn77
02-05-2008 | 11:55
Dit is toch belachelijk!!
En bovendien mensen die geen alchol nuttigen laat ik het niet proeven.Wat denken ze wel niet dat ik mn kleine neefje flesje grolsch in de hand druk ofzo.
Mensen die alchol drinken doen dat ook wel zonder dat er gebuzzed wordt,net alsof we mensen aanzetten tot alchol gebruik. BULLSHIT
Laat die mensen een EMA-cursus volgen!
Volgens mij hebben ze zelf te diep in het glaasje gekeken.
Velocitas
29-04-2008 | 14:30
Er zijn gewoon geen woorden voor.
Zanoni
24-04-2008 | 18:43
In tijden als deze, waarin communiceren en adverteren op alle mogelijke manieren bestaat, zouden zulke organisaties beter moeten weten. In plaats van zomaar berichten de wereld insturen, of die nu negatief of positief geladen zijn, zouden ze beter eerst de dialoog opzoeken en pas nadien een mening vormen.
In een open wereld lijken we steeds verder af te staan van een vooroordeel-loze wereld. Jammer!
dP
24-04-2008 | 13:18
Tjonge Tjonge. Wat een bericht. Laten ze eerst eens het begrip BUZZER uit pluizen voordat ze commentaar leveren. Tegenwoordig mag en kan er niets meer. Laat ze blij zijn dat er nu meer openheid is en dat er niet "onder" tafel gedronken wordt want dat was pas schijnheilig.
BAZZY
23-04-2008 | 05:02
in plaats van buzzers aan te vallen moeten ze eens gaan kijken hoe in eerste instantie jongeren aan alcohol komen, niet van ons buzzers. maar vaak thuis bij de eigen ouders!
laat ze daar eens naar kijken
nurita
22-04-2008 | 23:45
Het blijft natuurlijk een beetje reclame, maar is dat nu zo verkeerd.
Er wiordt op zoveel manieren reclame gemaakt.
En je geeft 1 drankje weg, je maakt toch niet gelijk alcoholisten van je doelgroep.
Als je er als buzzer verstandig mee omgaat en niet buzzt bij mensen onder de 16 dan kan er toch niks misgaan. Ieder volwassen mens is verstandig genoeg om te weten dat je alles met mate moet drinken.
KitjeJ
21-04-2008 | 09:13
het iseen belediging voorjullie en voor ""ons"buzzers...buzzenheeft niets met drankmisbruik en jongeren te maken
chan222
18-04-2008 | 20:33
Ach er zijn altijd mensen die moeilijk doen.
Ik denk dan maar zo, als je een ander geen kans geeft op een goed weerwoord, mankeert er wat aan jezelf.
Vooroordelen zijn niet de mooiste oordelen denk ik dan maar.
ik sta achter jullie hoor.
fientje
17-04-2008 | 14:04
wat kunnen sommige mensen ook zeiken, zeuren en moeilijk doen!
ikku
16-04-2008 | 20:55
Dus als we snoep gaan buzzen dan is iedere buzzer gelijk kinderlokker?
Belachelijk dat er zulke aannames gedaan worden.
Ethlinn1980
16-04-2008 | 09:41
ach het nieuws wil toch wat hebben te zeuren.
Laten ze eerst de rest van de problemen aanpakken inplaats van dit.
En ik denk maar zo alles wat in de krant/tv/story's/ staat is 80% opgeblazen net zoals dit dus.
En idd in de toekomst zal er zeker gezeur komen maar mag je dan niks meer.
Ze mogen zelf niet mee doen zeker en daarom zijn ze boos.hihi
Laat ze lekker kletsen.
We blijven mooi buzzen met ons allen.
En hoor er overgens nooit iemand om zeuren
wprinses
16-04-2008 | 00:03
Persberichten worden toch opgesteld door personen met enige journalistieke achtergrond? En mensen met een journalisiteke achtergrond doorzoeken toch ook diverse bronnen? Dat is hier door STAP niet gedaan wardoor een eenzijdig verhaal ontstaat. geheel onterecht. Hopelijk zien ze een keer in dat hun bericht op veel onwaarheden is berust. En gewoon doorgaan zoals jullie al deden, want dat gaat hartstikke goed.
Dixieyup
02-04-2008 | 09:27
Ik vind het een goede zaak dat deze stichting bestaat, maar ze komen niet echt geloofwaardig over als ze maar wat roepen zonder over alle informatie te beschikken.
Judith
01-04-2008 | 23:19
wat een agressieve manier om jullie zo neer te zetten.
Waarschijnlijk hebben ze zich niet verdiept in hoe jullie werken en ze zullen zelf waarschijnlijk ook niet buzzen.
Erg vervelend, vooral de tijd die je weer moet nemen om te reageren....
Lekker blijven door gaan en ik blijf lekker buzzer.
oke
01-04-2008 | 20:45
er zullen altijd wel mensen zijn die moeilijk doen..
maar ik sta helemaal achter jullie
diva
01-04-2008 | 09:38
Het is jammer dat ze zich niet eerst verdiept hebben, alvorens ze een mening vormden. Het is natuurlijk erg makkelijk om eerst te gaan schreeuwen. Dus jammer dat ze dat ook gedaan hebben.. Het meest jammere is dat ze het volgens mij nog niet (willen) begrijpen wat buzzer nu echt inhoud. Gelukkig wordt buzzen al meer een " begrip" zeg maar " werkwoord" ....duzzz..." blijf buzzen" :)
Link: http://www.antestare.nl
cliocleo
31-03-2008 | 08:01
Het is weer zover de vertrutting en betutteling slaat weer toe, wie denken die mensen eigenlijk wel wie ze zijn door ons steeds maar weer te moeten vertellen wat goed voor ons is? Dat maak ik zelf wel uit!
Buzzz on
Detop
29-03-2008 | 12:27
De kranten, en de media leven nu eenmaal van roddels. Roddels trekken juist mensen aan om het artikel te lezen. Dat de waarheden verdraaid worden of dat er iemand in discrediet gebracht daar trekt men zich niets van aan. Dat men een artikel mag plaatsen zonder dat er ook maar enige navraag bij jullie zelf is geweest zegt meer over degene die het artikel heeft geschreven dan over jullie. Jullie doen het goed, de insteek is goed, en die ene keer dat er eens een alcoholisch drankje te buzzen is, is minuscuul t.o.v al het overige.
Plaats anders een tegenartikel in de krant zonder dat jullie in gaan op wat zij hebben bericht, maar gewoon vanuit jullie zelf en hoe buzzen in elkaar steekt...of stel degene aansprakelijk die jullie naam schaadt. Dit is toch laster. Dit doen de bekende Nederlanders toch ook regelmatig met succes.
In elk geval wil ik zeggen dat ik dat wat jullie doen echt top vind. Ga vooral zo door.
groeten atlantis
atlantis
26-03-2008 | 16:50
er zullen altijd mensen zijn die wat te zeiken hebben en iemand de schuld willen geven.
er bestaat nog altijd zoiets als vrije wil???!!!!!en ze suggereren het alleen maar,lekker door buzzen.
groetjes ingrid
sensywitch
23-03-2008 | 16:35
deze mijnheer heeft idd geen idee, ach laten wij dan maar de domme mensen zijn die niet betaald krijgen, en voor alcohol testen zelfs BETALEN! dus feitelijk kopen we het toch?
nou ja ik ben erg blij met buzzer en mijn mening kunnen geven, de fabrikanten zijn blij dat ze eerlijke feedback krijgen en jullie dat het lekker druk is...
en joh buzze rkrijgt zo meer naamsbekendheid, en zo'n meneer die alles uit de lucht heeft gegrepen staat zelf voor joker
ga vooral lekker door dan doen wij buzzers dat ook
brenda
sarretjes
23-03-2008 | 04:36
Weer een typisch geval van sensatie-artikel. Jammer dat een groot deel van de media gericht is op het schrijven van "juicy" artikelen om meer lezers te trekken. Niet echt onpartijdig en onafhankelijk.
skhan
22-03-2008 | 14:25
Misschien had de schrijver van het artikel wel een flinke slok op :o) Hoe krijg je anders zo veel onzin bij elkaar? :o)
efekkes
22-03-2008 | 09:07
Met een alcoholist in de familie kan ik toch echt wel zeggen dat ik mensen niet aanzet tot drinken. Wat een onzin!
Alsof het hier werkt van 'hoe meer mensen het product gaan kopen, hoe meer jij krijgt'.
Achterklap, gewoon blèren zonder informatie in te winnen. Maar zoals iemand eerder al zei: Ook negatieve reclame is reclame! Dus eigenlijk is het STAP die mensen aanzet tot buzzen :p
BuzzerBijtje
20-03-2008 | 12:02
Ik heb als buzzer nog nooit een negatieve reactie gekregen, we buzzen lekker door !
Le
20-03-2008 | 10:43
tja het is de media weer eens. ze zijn nogal goed in het opruien van een publiek. helaas zijn er nog veel mensen die klakkeloos afgaan en geloven op wat de media zegt en schrijft.
en een media die daar gretig gebruik van maakt.
waarschijnlijk zit er bij deze media bronnen mensen die zich gepasseerd voelen omdat hun niet uitgekozen zijn als testers.
maar je blijft je afvragen wie is er een goede reporter, iemand die uitzoekt en nagaat of het klopt wat die schrijft, of iemand die snel een artikel neerknalt om zijn deadline te halen. dit zijn de pulpreporters, niets minder dan de weekend of prive
nurita
20-03-2008 | 09:38
iedereen moet toch zelf weten wat hij doet zolang ze maar geen andere in gevaar brengen of lastig vallen.
Annette44
19-03-2008 | 12:07
Allemaal gewoon belachelijk
Ik sta achter jullie
We blijven BUZZEN
bitje
18-03-2008 | 12:18
Misschien moeten wij STAP eens gaan buzzen,
grijns
Dan hebben ze een reden om te gaan klagen!
forever
18-03-2008 | 03:06
lekker negatief, ogefundeerd en fanatiek reageren op je grootste angsten. Waarschijnlijk zijn het allemaal AA klanten bij StAP anders waren ze hier gewoon overheen geSTAPT.
enne als je mijn menig wilt weten, liever een fris biertje dan een minderzoet frisje ;-)
ga zo door!
Link: http://www.flickr.com/photos/renelaukens
Renato
17-03-2008 | 15:01
Natuurlijk is het vanuit STAP oogpunt te begrijpen dat ze wat allergisch reageren. Alles dat iets met alcohol te maken heeft is immers eng. Jammer dat ze niet even contact hebben opgenomen, dan was ze duidleijk geworden dat er heel goed over deze campagne is nagedacht en dat het (natuurlijk) heel zorgvuldig wordt uitgevoerd. Gelukkig hep elk nadeel z'n voordeel. Het leert nog weer eens een keer hoe zorgvuldig je hier mee om moet gaan. Gelukkig gebeurde dit al.
STAP zal zich in een rare knoop moeten draaien om te ontkennen dat heel deze campage goed is opgezet.
Slechts één advies, ga gewoon een borrel met ze drinken.
Jan
14-03-2008 | 13:37
Ik heb STAP gemaild, ze zijn zeker niet tegen buzzen, maar ze zijn natuurlijk wel redelijk tegen alcohol, en kijken daardoor een beetje te krampachtig naar een buzz-campagne van campari of grolsch. We moeten er van leren dat we uit moeten kijken met welke producten we buzzen, en hoe dat georganiseerd is.
edoderoo
12-03-2008 | 16:38
Ik kan niet veel anders doen dan mijn mede buzzers helemaal gelijk geven in de steun aan jullie.
Ik kan me niet indenken dat buzzers door het product voordeliger te krijgen aangezet worden om een positiever beeld te geven van het product dan hun eigen mening. Dat is naar mijn idee de werking van het buzzen. En ja de meeste mensen zijn wel zo verstandig om het niet te buzzen aan personen waar het niet voor bedoeld is. Maar waar ze wel een punt hebben is dat het een nieuwe manier is om een alcohol houdend product te promoten, maar omdat dit in een naar mijn idee gecontroleerde (door de buzzers zelf) kring gebeurd heeft het naar mijn idee juist als voordeel dat je er alleen belangstellenden mee benaderd en niet jan en alleman met een product opzadelt waar ze niet op zitten te wachten en dat de mensen die gebuzzd zijn zelf meestal toch ook al alcoholische dranken nuttigen en je dus geen nieuwe doelgroep aanboord.
sterkte met jullie weer woord.
gijmpie
gijmpie
11-03-2008 | 21:13
Ik vond het niet eens lekker en heb dat ook gebuzzd.
Dus ik ga ook niet positief doen over het product.
Maar door alle ophef krijgt Grolsch wel weer extra gratis reclame.
dus erg dom van STAP.
Gaait
11-03-2008 | 14:22
In het verleden had ik veel te maken met STAP vanwege voorlichting over alcohol en drugs op scholen... Ik sta ook niet achter alcohol, als daarover iets gebuzzed moet worden schrijf ik mij daar niet op in... Mijn man zou het wel doen, maar is ook duidelijk: niet onder de 16 en niet als mensen achter het stuur moeten! Ik vindt het knullig dat STAP niet verder luistert en kijkt dan de neus lang is, maar kortzichtig waren ze al lang, hoor!
we buzzen gewoon door!!
eljoan
10-03-2008 | 21:12
Mag ik een ding vragen waarom wordt er zoveel tijd aan besteed ? zoek liever nieuwe dingen die we kunnen buzzen !!! allemaal verspilde moeite, achterklap, en jaloezie lekekr laten lullen die mensen.
Link: http://wwlw.patrickhaagmans.nl
entertainer
10-03-2008 | 09:33
Prachtig ! Slechte reclame is ook reclame ! Buzzer kan weer doorgroeien. Proost !
Tonie
09-03-2008 | 09:13
Wat een onzin zeg. Ik buzz enkel produkten waar ik achter sta. En Ik weet precies wie ik voor welk produkt benader. Alcohol of iets dergelijks ga ik niet bespreken met kinderen onder de 16. Dat deed ik voor het buzzeren al niet en nu sinds ik buzzer ben ook niet. Typisch geval van stemmingmakerij.
ZomerZon
08-03-2008 | 22:00
Walgelijk deze stemmingmakerij!
RTakens
08-03-2008 | 21:34
Ik kan alleen maar zeggen dat mensen die niet willen luisteren erg kortzichtig zijn en geleerd wordt niet verder dan hun eigen neus te kijken.
Als die mensen voor zo'n bedrijf willen werken wat zegt dat over hun geloof waardigheid.
Groetjes Michaelle
chellywelly
08-03-2008 | 19:09
Hebben ze niks beters te doen!!
blicky
08-03-2008 | 13:32
Wat een belachelijk artikel van STAP zeg en ook lekker makkelijk om alleen hun eigen mening te geven en geen dialoog aan te gaan met Buzzer of Heineken of Grolsch.
Het lijkt mij, dat STAP zich geenszins heeft verdiept in wat Buzzen precies inhoudt, anders hadden ze dit artikel nooit gepubliceerd.
Buzzers kiezen vrijwillig voor het buzzen van produkten en worden nergens toe aangezet.
Het lijkt mij juist een goede manier om nieuwe produkten eens grondig te testen.
Kan me je boosheid en frustratie goed voorstellen Willem.
Weet je gesteund door de buzzers van buzzer.nl
Groetjes Diana
boon12
08-03-2008 | 12:35
een buzzer is een verandwoordelijke buzzer die weet aan wie hij zijn buzz-producten kan geven om mee te buzzen
Laat die lui lekker kletsen die vinden het prachtig om andere negatief neer te zetten
JACD
07-03-2008 | 13:55
Ik werk in het reclame wereldje en vind buzzer, een goede manier is van ontdekken en mening vragen. Daar is het tenslotte ook voor bedoelt. En STAP probeert gewoon moeilijk te doen over alchol. Want de buzzers moeten ook vrienden aansporen andere producten te testen. En daar horen we dan weer niemand over..
(buzz deze poll ook even rond :D)
Jorg
07-03-2008 | 10:00
Die meneer W. van Dalen moet zich eens achter zijn oren krabben... Wij Buzzers, zijn allemaal mensen die nadenken over producten en na het uitproberen eerlijk hun mening geven en die delen met iedereen in hun kennissenkring. Wij geven geen drank aan minderjarigen, zetten hen ook niet aan tot drankmisbruik. Als hij navraag had gedaan, dan had hij geweten dat Buzzer verantwoordelijk omgaat met de producten die worden gebuzzed. Alcohol mag niet worden verkocht/geschonken aan jongeren van 16 jaar en jonger EN DAT DOEN WE OOK NIET!!! Het is zo makkelijk om zomaar een mening te geven... Nogal kortzichtig! Maar misschien kunnen we van STAP ook niets anders verwachten. Als mensen zo'n kortzichtige mening zijn aangedaan, dan kan je misschien niet anders verwachten dan kortzichtigheid... In tegenstelling tot ruimdenkende Buzzers! GO BUZZER!!!
Ingrid
timmerdosie
07-03-2008 | 09:58
ah joh willem, die vent heeft gewoon niks te vertellen thuis!!! hij moet waarschijnlijk van zijn vrouw z'n tanden poesten met een sonicare nadat ie truly snoepjes door zn strot geduwd heeft gekregen,en dan spoelen met wat weisbier,daarna verplicht een boek lezen en zijn vuile sokken netjes in een sopje omo/robijn zetten.....
laat gaan, denk maar zo: ook DIT is reclame!!!!
saskia79
06-03-2008 | 20:53
Ach ja, zo zie je maar. Ook de krant is niet meer geloofwaardig. Hoe kan het dat er een artikel wordt geplaatst zonder "wederhoor" ? Zoals mijn voorgangers al hebben aangegeven. Je kunt vrijwillig aan een campagne meedoen. Onzin, ik ben er REUZE TROTS OP een Buzzer te zijn!!!
Ga alsjeblieft gewoon door met jullie goede werk!
cieraad
06-03-2008 | 20:39
Nou Willem ben het helemaal eens met je mening.
En slechte reclame is altijd makkelijker neer te zetten als positieve reclame. Laat ze zelf eens ervaren hoe het buzzen is, en dan pas een oordeel erover geven.
Tails
06-03-2008 | 20:23
Laat ze eerst met een gefundeerd onderzoek komen en zich dan uit laten in de pers.
Ik ben er trots op om een Buzzer te zijn en wees nu heel eerlijk, ik dwing niemand om iets te laten proeven of te gebruiken. Sterker nog men staat als het ware in de rij want "ons" Nederlanders is A: gek op gratis en B: op het verspreiden van hun eigen mening.
Zou de schrijver van het artikel jaloers zijn en misschien diep van binnen ook een Buzzer willen zijn?
Als men met dit soort boodschappen gaat komen dan moeten bijvoorbeeld al die televisie reclame-bloks (zeker rond kinder-/puber-tijd) ook van de buis want wie is er nu makkelijker beinvloedbaar????
DaIs
06-03-2008 | 16:57
Hahahahaha
Volgens het artikel zijn Buzzers van die annoying Jehova's getuige-achtige types waarvoor je de deur*met moeite..hahaha* moet sluiten! Buzeers zijn dusitere subjecten die de jeugd misleiden!!??
ONZIN
missx
06-03-2008 | 16:12
Beste mede buzzers wij weten als geen ander dat niemand ons aanzet tot iets wat wij niet willen,als het echt net heren waren geweest hadden zo ons van te voren wel gevraagd naar de buzz methode dit is helaas niet gebeurt waardoor we rare praatjes krijgen.
harwan
06-03-2008 | 15:40
Ze moeten toch altijd wat te zeuren hebben en ach er staat toch al niks nuttigs in de kranten dus kan dit er ook nog wel bij.
Ze zijn gewoon stil jaloers dat ze dit niet zelf verzonnen hebben.
Willem, we staan allemaal achter je!!!!
Roos80
05-03-2008 | 22:45
Dit idiote bericht van stap heeft in elk geval weer extra interesse gewekt.
De sufferds waren er vast van overtuigd dat niemand meer om zou kijken naar buzzer die nog niet stond aangemeld, maar laat het tegendeel nou waar zijn!
Toevallig vandaag een gesprek erover opgevangen bij mijn dochter op school.
Na ze eenmaal verteld te hebben hoe het nou wérkelijk in elkaar zit zijn er twee medemama's met mij die serieus een kijkje op de site willen gaan nemen.
Met mij vele buzzers die alleen maar trots zijn op buzzer.nl en op onszelf, wij zorgen er tenslotte voor dat producten naar WAARHEID beoordeeld worden.
Kimberly1981
05-03-2008 | 20:10
Slechte reclame is ook reclame. Ik heb het stuk ook gelezen. Ze lijken wel jaloers op deze manier van reclame maken!!!
Willem, ik ben het volledig met jou mening eens!!!
Miranda1973
05-03-2008 | 15:09
Het lijkt wel alsof de hele westerse wereld aan elkaar hangt van vooroordelen. Zonder een check te doen of het verhaal wel klopt, hupsakee, publiceren die handel waardoor iemand, een produkt of whatever in een negatief daglicht wordt gezet....ik kan daar steeds slechter tegen!
Ladidi
05-03-2008 | 11:00
Ik voel me nu eigenlijk wel een beetje beledigd...Ik ben in een ingehuurde consument die kinderen aanzet tot alchoholgebruik? De vrienden aan wie ik buzz, zijn allemaal meerderjarig (net als ik trouwens ;) ) en ik ga echt niet met mijn fles Rosébier op straat opgeschoten pubers aanspreken...Zie je het al voor je? "Ey, pssst...Niet verder vertellen hoor, maar deze booze is echt de bom" Of zoiets...
Anywho, de schrijvers van dit stukje "journalistiek" zijn gewoon erg bekrompen, zien al het alchoholgebruik als de grootste zonde en doen alles eraan om te voorkomen dat "het vergif" de kans krijgt om zich te verspreiden...Ook al gaat het over de rug van iemand anders...
Buzzen rules! If you can't handle it, then get lost!
latania
04-03-2008 | 19:41
heb je geen zin in een buzz laat je hem gaan .
past de buzz niet pressies het zelfde.
er word helemaal niet verwacht dat je het product aan de man brengt en mensen dronken voert.
je mening word wel zeer op prijs gesteld .
en je gezonde verstand.
als ik alkhol zou mogen buzzen ga ik dat echt niet aan mijn zoon van 13 geven of iemand onder de 16!!!!
en we maken wel reclame maar niet op de manier als gesugereerd word.
en we zijn niet ingehuurt we doen het voledig vrijwillig en voor somige dingen moeten we een bijdragen leveren (wel word dit vooraf gemeld en dan kun je wel of niet door gaan met de buzz)
grote onzin dus dan zou iedereen wel willen buzzen makkelijke manier om geld bij te verdiennen ,de belasting ziet ons al aan komen!!!!
die wrijft al in zijn handen.
nee altijd weer negatief,en de boel verdraaien.
laat ze eerst de feiten maar eens goed hebben!!!
ilonka1973
03-03-2008 | 18:14
Weet je je kan er boos om worden maar dat heeft geen zin stop het energie in het buzzen van produkten....
Hoe je dingen ook doet het is in deze wereld toch nooit goed en er zijn veel mensen die buzzen wel een prettige reclame vinden dit is toch beter dan dat je elke avond wordt gebeld door een enquetebureau(vrijwel altijd onder het eten)das pas irritant.Ik merk dat de mensen om mij heen het leuk vinden als ik weer wat nieuws te buzzen heb dan nodig ik ze uit en maken er een gezellige avond van.De mensen hier zijn goed bezig blijf je ook richten op het positieve hiervan.
tot snel met een volgende het liefs een alcholcampagne haha geintje
liefs nathalie
morena79
03-03-2008 | 15:54
Tja, mij verbaast dit niet meer, dit gebeurt iedere dag, helaas. Of het nu bij berichtgeving van Afghanistan is, of rellen bij het voetbal, of het maken van 'reclame' voor alcohol, je mag zeggen wat je wilt, en als je dat via het juiste kanaal weet te brengen, wordt je geloofwaardig gevonden. Gelukkig mag de tegenpartij daar dan ook wat van zeggen, en dat gaan we natuurlijk ook allemaal doen! Ik ga me er zeker niet door uit het veld laten slaan. Wel moeten we met dit in het achterhoofd uitkijken hoe en wanneer we alcohol gaan buzzen.
edoderoo
03-03-2008 | 13:16
Ja dit is toch te belachelijk voor woorden ...dom dom dom weten duidelijk niet waar ze het over hebben als ze nu eerst eens gingen verder kijken wát wij buzzers nu doen en dan gaan reageren ...ach ja wij en de mensen die wij buzzen weten wel beter he en idd het is mooi reclame voor de Buzz en da's ook wel een voordeel van dit alles he ...(-;
tarzan
02-03-2008 | 22:13
pffff lekker makkelijk. zo is buzzen helemaal niet!!maar ja slechte relclame gaat zoveel sneller dan goede..maar ik hou van buzzen!
Link: http://chantalkuipers.hyves.nl
chan222
01-03-2008 | 20:07
Helemaal eens dat het een bezopen persbericht is.
Goed beargumenteerd, niks aan toe te voegen.
Blijkbaar maakt stap ook geen goede reclame voor zichzelf.
Marlene81
29-02-2008 | 20:28
Tja men hoort en ziet wat die wil horen en zien en dit soort berichten hoor, en zie ik niet.
weer typisch eimand die denkt te weten hoe een klok werkt en alleen een klepel vond, misschien kunnen jullie de schrijver amker een buzz laten doen over cursus observeren en waarnemen?
Moontje
29-02-2008 | 20:22
Eerst goed onderzoek dan pas publiceren net zoals wij dat doen
ilibil
29-02-2008 | 16:16
als je het pers bericht leest,
is het net alsof de buzzers betaald worden.
terwijl de buzzers positieve en negatieve feedback kunnen geven
willma
29-02-2008 | 14:22
Ze kijken niet verder dan hun neus lang is. Trek je er niets van aan! Richt je op de positieve reacties: Buzzer is gewoon een GEWELDIG CONCEPT! Weinig promotie en marketing kan hier tegenop! Succes
sterretje-01
29-02-2008 | 13:25
Sinds wanneer moet de jeugd aangezet worden tot drinken???
kimberly
29-02-2008 | 12:30
Dit soort onderwerpen is altijd lastig. Het schoppen tegen andermans schenen blijft heel makkelijk en levert veel (onbetaalde) reclame op. In dit geval voor zowel Buzzer als Stap. Zo'n artikel zegt vooral iets over het onvermogen om een 'juist' bericht de media in te helpen. Iedereen die zich zal verdiepen in Buzzer zal zien dat het rtikel geheel ongegrond is en zich wellicht inschrijven als nieuw lid!
Link: http://drdewilde.blogspot.com/
drdewilde
28-02-2008 | 16:31
Dit is weer typisch een geval van de klok horen luiden, maar de klepel niet kunnen vinden. Als stap zich nu eerst eens verdiept had in het fenomeen buzzer......
jippie
28-02-2008 | 14:55
Ach ja, media en hoor- en wederhoor... ik hoop dat de buitenwereld ook niet alles klakkeloos van hen overneemt...
0422002
28-02-2008 | 14:27
ik kom niet meer bij van het lachen....wat een bullshit!
Kibrandy
28-02-2008 | 13:16
en zwaar teleurgesteld! Natuurlijk is het de taak van Stap om in de gaten te houden dat er geen ongeoorloofde dingen gebeuren op het gebied van alcohol verkoop, reclame, enz. Maar laten ze dat aub wel goed doen!
Als Buzzer zal ik zelf in ieder geval altijd eerlijk vertellen dat het voor Buzzer is én altijd eerlijk mijn mening geven. Zo zit ik nu in de Omo K&K buzz en aan iedereen die ik een mini-buzzkit geef, vertel ik dat ik het zelf nooit weer zal gebruiken! Mijn dochters en ik zijn er (helaas) allergisch voor. Maar dat neemt niet weg dat het een goed product is en dat veel anderen het leuk vinden om het te testen en hun mening te geven. Want dat is in feite wat wij Buzzers doen: zelf dingen testen en onze mening geven en anderen de kans geven dat ook te doen! We krijgen wel tools (tips, suggesties, info), maar ook dat is volledig vrijblijvend.
Natuurlijk is een buzz als een vorm van reclame te zien, maar het is vooral TESTEN! En iedere buzzer heeft hersenen en kan bedenken dat je niet alles door iedereen kunt laten buzzen. Je geeft geen alcohol aan minderjarigen, geen luiers aan senioren, geen snoep aan mensen met zwaar diabetes en ga zo maar door.
Iedere suggestie dat Buzzers 'ingehuurde krachten' zijn die klakkeloos doen wat hen wordt opgedragen vind ik dus een zware belediging!
NL1975
28-02-2008 | 11:13
Zo zie je maar weer hoe iets hoog op kan lopen, dadlijke worden er nog kamervragen over gesteld!
Rinske
27-02-2008 | 11:29
Ik zou zeggen maak je niet druk.
Vandaag is het de drank, morgen het roken en die dag erop het vliegen!
Zolang jullie geen alcohol aanbieden aan jongelui onder de 16 jaar is er niets aan de hand.
En laten ze zich eerst maar eens gaan verdiepen in wat een buzzer is en doet voordat ze hoog van de toren blazen.
Hansepanse
26-02-2008 | 21:34
nou de titel zegt alles.....
laten we het maar op gratis reclame oor buzzer houden:s
Volgens mij zijn de buzzers wel slim genoeg om te weten aan wie je buzzt en welke doelgroep bereikt moet worden.....
Ik zelf heb bij de wieckse witte juist opgelet dat ik geen minderjarige pubers liet proeven.....
Buzzen is gewoon leuk!
Mariella
26-02-2008 | 20:11
Buzzer weet waar buzzer voor staat en de duidelijke niet buzzer van STAP duidelijk niet.
Buzzer ene oor/ oog in andere oor/ oog uit.
Overduidelijk dat dit artikel geschreven is zonder welke vorm van onderzoek ook. Erg Jammer hoor dat willen scoren voor de waarheid is gegaan.
Buzzer zet hem op de buzzers staan achter jullie.
En ene oor/oog in andere oor/ oog weer uit. Niet de energie waard zulke misstappen van STAP.
Gr. vallantina
Vallantina
26-02-2008 | 18:16
"die hun vrienden moeten aanzetten".. ja ja, jullie dwingen ons om alles uit te proberen ;)
dolphinqueen
26-02-2008 | 12:33
Jaja buzzers ... jullie zijn vreselijk ... onschuldige mensen aanzetten tot lezen, snoepen, wassen, muziek luisteren, opmaken ... aiaiai, wat slecht ...
Wat een *%^$#*@&%^#&$bericht zeg ... zoiets verwacht je normaal gesproken hartje zomer, als ze in de kranten ECHT NIX kunnen bedenken ...
mamavanvijf
26-02-2008 | 09:42
wat een raar bericht van stap zeg en dan zelf doen waar ze ons van beschuldigen... nee stap is niet slim bezig....
BUzzen is geweldig, buzzen is leuk !! Buzzen is anderen laten genieten van nieuwe producten.....
Buzzer staan achter jullie...ik ook !
Susan1972
26-02-2008 | 08:00
Ik heb het stukje op gezocht op de site van metro om dat ik het nog niet gelezen had.
En na alle commotie wilde ik toch wel weten wat er gezegt was.
In de eerste plaats zijn wij niet in DIENST van buzzer maar doen wij vrijwillig mee aan een onderzoek dat ons aangeboden wordt,we zijn dus niet VERPLICHT om mee te doen.
als we het niet eens zijn met een product om dat we er niets mee hebben, of er niet achter staan , of omdat we en niets voor voelen om het te buzzen hoeven we dat ook niet, dit in tegen stelling tot een werkgever die het je WEL kan verplichten als je er in DIENST ben.
verder ben ik het volledig met willem eens dat er eerst eens gekeken moet worden naar de achtergrond van een bedrijf/instelling voordat je er onnozele kreten uit gooit over alcohol misbruik en het aanzetten tot alcohol gebruik onder minderjarigen/jonge gebruikers.
in de regel zijn het allemaal volwassen mensen die zich aan gesloten hebben bij buzzer.
Ik zelf ben buzzer van het eertse uur en heb al heel wat producten (met sucses) mogen buzzen.
daarin kan ik me herinneren dat er bij bepaalde producten zeer goed opgelet wordt of het product buzzeble is en welke groep er in aanmerking komt om het te buzzen.
Het is niet zo dat er luk raak mensen gekozen worden om bijv. alcohol te buzzen of luiers want daar heeft een kind van 12 of 16 jaar niets aan.
@willem ik hoop dat je je er al een beetje over heen gezet hebt ik weet dat je je met hart en ziel in je werk stort en dat je je niet zomaar uit het veld laat slaan.
ik geniet nog elke dag van Herman van Veen ik ben nog steeds aan het lezen in het boek van Kit Whitfield, en ik denk dat met mij er nog veel meer buzzers zijn die nog steeds genieten van de producten die we hebben mogen buzzen dankzij jouw inzet( en dat van het team om je heen natuurlijk).
Verder hoop ik nog jaren te mogen buzzen en dat er meer en meer leuke producten komen om te buzzen.
We laten ons niet uit het veld slaan door een of andere onozele directeur die denkt dat tie het allemaal wel weet want wij zijn BUZZER met de macht van een mening.
Hannes71
25-02-2008 | 20:12
Joh, niks nieuws onder de zon...
Hier moeten jullie je dan ook niks, noppes, nada, van aantrekken!
Je hebt altijd mensen en groepen met een mening klaarstaan.
Dat weten de cliënten Grolsch en Heineken jammerlijk als de beste!
Terwijl ze (als bureaucratische buitenstaanders) niet eens weten hoe het werkelijk in elkaar steekt bij Buzzer.
En er zelfs de moeite niet voor nemen, de feitelijke informatie in te winnen.
Als ze maar kunnen stoken en een stukje (onrust zaaiende media) kunnen plaatsen.
Wij weten als Buzzertje's wel beter!
Kop op, wij gaan lekker dóór met Buzzen.
De eigenlijke doelgroep consument (dus ook wij) varen er immers wél bij, al dat gebuzzzzzzzzzz!
Disneylicious
25-02-2008 | 16:51
Dit soort ongein zal altijd blijven. Argumenten helpen zelfs niet. De ander wil het gewoonweg niet horen. En dan te bedenken dat de buzzers bij Grolsch Weizen zelfs moesten betalen omdat het van overheidswege werd vereist. Wie werpt hier eigenlijk een drempel op?
Al met al blijft het zeer onbeschaafd wanneer men geen contact zoekt met Buzzer.
Wij werke idd gratis en zij/mogen ook negatief over een produkt zijn. Het is dus geen reclame. Buzzer ligt dichter bij een testpanel.
zojirushi
25-02-2008 | 16:05
Een balachelijk en niet goed onderbouwd artikel...
Deleten die handel..
Bianca
biankaatje
25-02-2008 | 14:05
Slecht van STAP dat ze niet eerst gecheckt hebben hoe het nou zit. Maar dat zegt meer over hun dan dat dat iets over Buzzer zegt. Maar ík denk dat zo'n grote groep buzzers die er op dit moment is, de mensen die twijfels zouden hebben kunnen overtuigen van het doel van buzzen. Zeker als je in je naaste omgeving uitlegt hoe het zit, kan dat naar mijn idee alleen maar positiever uitpakken, dus laten we hier met z'n allen het voordeel uit halen!
Dor
25-02-2008 | 10:53
Volgens mij is reclame alle positieve aspjecten van een produkt laten zien.
Als buzzer geef je je mening, dus ook de eventuele negatieve aspecten. Zie dit ook absoluut niet als reclame.
STAP zet met dit artikel een verkeerde stap!
born
24-02-2008 | 10:26
Kom op allemaal. De journalistiek zit nou eenmaal zo in elkaar. Hoe negatiever hoe groter de nieuwswaarde. De sneer gaat naar de alcoholindustrie en buzzer hoeft zich dit niet aan te trekken lijkt me. En door dit artikel is Buzzer sufgebeld (zegt Willem zelf) door toonaangevende media en heeft ie zijn verhaal kunnen doen! Die kans had je echt niet gehad als er een lievig stukje over buzzer was geweest. Van dit soort mediashit kun je nog flink profijt hebben! Niet wanhopen dus en gewoon doorgaan, jullie hebben echt een goed concept en dat weten steeds meer mensen!
Sudder
23-02-2008 | 22:56
sowdeju ja!
laat STAP eerst even tjekken bij Buzzer zelf hoe het Buzzen werkt! en niet vanalles rond bazuinen!
ik word er gewoon boos van!
straycatje
23-02-2008 | 20:02
Jammer dat in Omo geen alcohol zit, had ik mijn collega's dat ook laten drinken?????
Proost!
saskia73
23-02-2008 | 19:28
Belachelijk wat STAP heeft rond gebazuind. Ze zeggen wat ze denken maar vergeten navraag te doen. Duidelijk een slechte zet. En daaruit concludeer ik dat ze geen goede organisatie zijn. Een echte organisatie bekijkt alle kanten van een verhaal en zoekt eerst alles uit voor ze de media op zoeken.
Prutsers zijn het!
leo1977
23-02-2008 | 13:00
zoals zoveel mensen hier hebben gepost vind ik het ook belachelijk.
reclame is reclame dat klopt.
maar voordat je reclame wil posten lijkt het mij wel handig om informatie in te winnen.
volgens mij wilde ze de krant vol krijgen maar dat lukte niet...
ja dan moeten ze toch iets verzinnen...
hahaha het aantal buzzers hier zegt voor mij al genoeg toch...
buzzer ga zo door, ik vind het geweldig ook ik sta achter jullie, en met mij sinds deze week weer 24 mensen...
dus wie zijn er in de meerderheid???
yeadensmom
23-02-2008 | 11:21
Ik had het ook al gelezen in de Metro, gewoon rond uit belachelijk, het was gewoon duidelijk dat ze geen enkele buzzer hadden gesproken of contact op hadden genomen met buzzer want ze slaan gewoon klinklare onzin uit.
Grolsch weizen daar moest je toch ook voor betalen, dus niks gepaaid met gratis drank.
Volgens mij hebben ze nooit gehoord van alle partijen horen voor je een stukje schrijft, want zo krijg je onwaarheden.
Link: http://www.kostons.eu
rij24
22-02-2008 | 20:13
Tja...., elk nadeel heeft ook weer zo zijn voordeel, vooral met dit soort mediagekte. Zo noem ik het maar. Zodra het over sigaretten of drank wordt alles met argusogen bekeken. Is ook wel goed natuurlijk maar zich eerst van de feiten op de hoogte brengen is dan ook belangrijk. Hopelijk wordt er iemand van de buzzerorganisatie uitgenodigd bij Paul en Witteman of Radar etc. Kan er goed uitleg worden gegeven en veel worden gebuzzed.
freeler
22-02-2008 | 18:48
slechte reclame is ook reclame...
[wax]
22-02-2008 | 18:09
Sinds wanneer moet de jeugd aan gezet worden tot drinken??????
caatje23
22-02-2008 | 15:21
Ook ik heb het artikel in de Metro gelezen en ik vind het ook nergens op slaan. Gewoon wat roepen zonder eerst verder te graven naar de feiten!!!!
Buzzen via buzzer blijft een super concept!! Er worden ontzettend veel mensen bereikt hierdoor en die mensen kunnen echt wel bepalen of ze achter een bepaald product kunnen staan of niet, iedereen heeft daar een eigen mening over en worden echt niet gepusht om aan de alcohol te gaan hoor!!!
monidropje
22-02-2008 | 14:51
het is nooit leuk als er onterecht dingen worden beweerd, maar ik heb zoiets van het is de ontvanger die bepaald wat hij met het bericht doet.
en als deze een beetje nadenkt gaat hij zelf kijken op buzzer.nl en kan hij zelf zijn conclusie trekken dat buzzen een enorme leuke manier van reclame maken, testen van producten en contacten opdoen is.
En zal de persoon ook ervaren dat het verhaal van stap kant nog wal slaat.
Ik zou dan maar zeggen ach buzzer staat toch in het nieuws en slechte reclame is ook reclame.
En ik weet dit is makkelijk gezegd, en tuurlijk kwetst het als je denkt een leuk concept te hebben, hier hart voor hebt, en het zo niet onderbouwd onderuit wordt gehaald.
maar wij met zoveel buzzers bij elkaar weten wel beter.
ga door met het leuke werk want wij waarderen het wel.
groetjes carola
crooltjebb
22-02-2008 | 13:56
Wat een idioten, heb gisteren een stukje gelezen in de Metro. Slaat helemaal nergens op, als je dan zonodig een mening moet vormen doe dat dan net als de buzzers zelf en doe eerst een onderzoek naar de feiten.
Diegene die dat stukje geschreven heeft wil waarschijnlijk gewoon ff snel scoren!!!!
Ik blijf in ieder geval gewoon buzzen en blijf buzzer aanraden aan vrienden ;))
Een advies aan Buzzer:
Trek het je niet aan, sukkels blijven er altijd wel.
Peter
landp
22-02-2008 | 13:13
Willem,
Het is klote wat STAP schrijft, zegt en denkt. Ze hebben duidelijk een paar stappen overgeslagen en daar sla je ze nu hard mee om de oren. Heel goed!!
Zoals een andere buzzer aangaf is elke klacht een gratis advies. Zelf zie ik dit als een kans om duidelijke te maken wat Buzzen is, waar het voor staat en om de naamsbekendheid te vergroten. Als STAP een interview geeft en zij lullen zich vast omdat zij geen fatsoenlijk antwoord kunnen geven dan is dat alleen maar afbreuk aan hun eigen persbericht. Mensen horen van STAP dat buzzen zo slecht is, maar veel mensen denken dan ook wat is buzzen? En gaan dan zelf kijken. Op dat moment moeten ze juist jouw reactie zien. Je kunt hier je voordeel mee doen (hoe moeilijk het ook lijkt). Elk nadeel heeft ook zijn voordeel!!!
J.
slofslof
22-02-2008 | 12:13
Hoi Willem, zag het stukje in Metro en kon er alleen maar verbaasd mijn hoofd voor schudden. Kortzichtigheid te voeten uit. Laat ze voortaan eerst maar eens een aantal Buzzers vragen hoe dat buzzen nu eigenlijk in zijn werk gaat want hadden ze het aan jou gevraagd dan hadden ze je toch niet geloofd. Je preekt tenslotte voor eigen parochie? Misschien een ideetje? Laat ze daar bij STAP lekker even in hun eigen sop gaar koken! Zijn ze misschien over een heeeele tijd een beetje te pruimen;.) (Trouwens wel een lekkere likeur van te brouwen)
pleuntje08
22-02-2008 | 01:12
Sja... buzzen is eigenlijk niet meer dan mensen vertellen over je ervaringen.
Dat doet eigenlijk iedereen al dagelijks... 'goh, dat nieuwe biertje van *** is echt lekker, heb je dat wel eens geproefd?"
Of "weet je nog die lastige vlek die ik vorige week op mn broek had... die heb ik weg weten te krijgen met ***-vlekkenverwijderaar"
Mag dat dan ook niet?
Sjonge zeg... ik vind het een beetje erg overdreven allemaal... en het is duidelijk dat niemand zich even ergens in verdiept voordat ze wat gaan schreeuwen!
SabbyD
21-02-2008 | 21:22
We weten gelukkig (bijna) allemaal dat een hoop media ergens "iets" opvangen en daar dan een stemmingmakend stukje over maken. Helaas zonder of zonder goede research
te doen. Probeer er boven te staan en bij een van de media die wel wat researche doen je eigen verhaal te doen en je standpunten uiteen te zetten. Gelukkig weten mensen die bekend zijn met het fenomeen buzzen dat dit echt totale kolder is. Ik begrijp je kwaadheid, maar probeer dit negatieve in iets positiefs om te zetten. Namenlijk, door nu meer bekendheid over het fenomeen buzzen te geven. er zijn vast media die jou wel vragen naar het hoe, wat en waarom.
esje
21-02-2008 | 19:45
Het lijkt erop dat diegene in kwestie jaloers is dat hij/zij zelf buzzer niet heeft uitgevonden.
user10940
21-02-2008 | 19:33
gelukkig weten wij wel beter beetje zielig om te gaan schreeuwen zonder eerst goed onderzoek te doen, ik neem namelijk niet aan dat er ook maar 1 buzzer is gevraagd naar zijn mening en hoe wij het zien
jcjaneway
21-02-2008 | 17:08
Wat STAP loopt te roepen is onzin!!!!!!
Ik blijf achter jullie staan
skippy2
21-02-2008 | 17:07
Hai Willem,
Niemand had dit beter kunnen schrijven dan jij!
Bar
Barbara
21-02-2008 | 16:15
Beste heer,
Uw reactie is terecht en de inhoud is zeker hout snijdend. Blijf u echter wel goed bewust van de invloed welke uitgaat van beoordeling van jullie buzzers. De markt zal zeker steeds meer jullie kant opkomen ik ben benieuwd hoe de waarde en normen gehanteerd blijven in de toekomst.
Groetjes
Rico
21-02-2008 | 15:38
ik vind het allemaal hel GROTE ONZIN.
ik sta helemaal achter jullie
anja08
21-02-2008 | 14:45
Je kan maar moeite hebben met een concept wat je zelf niet verzonnen hebt.
OK ik kan me voorstellen dat jullie hierdoor weer allert worden op bijv. de eissen die je aan een Buzzer stelt (ik denk bijv aan leeftijd). En vrienden aanzetten tot drinken?
Het is en blijft ieder zijn egen verantwoordelijkheid wat je nuttigt en mijn inziens valt daar ook alcohol onder.
Ik vind het artikel erg kort door de bocht en vraag me af waar de mening is van de gemiddelde Buzzer?
Groetjes Sabine
Sabinec
21-02-2008 | 14:30
ik heb er geen andere woorden voor BELACHELIJK!
TAMARA1974
21-02-2008 | 13:16
En hoeveel buzzers hebben ze gesproken dan? Ik vind het hele buzzen een geweldig iets waar ik met liefde aan meewerk! Ik zou graag die gasten van stap willen spreken over hoeveel ik wel niet betaald krijg door jullie...
Linda
Lindavanderleden
21-02-2008 | 11:15
@ wesselsmol & Marlous77: we moeten zeker elke klacht zien als iets waar we van kunnen leren, dus dat zullen we ook doen. Moest even wat frustratie wegschrijven. Ik denk dat wij zelf de ReclamecodeCommissie gaan opzoeken om snel een uitspraak te krijgen dat buzzen niet is zoals wordt omschreven door STAP. En we zullen zeker heel erg moeten uitkijken bij alle 'lastige' producten. En ja, het feit dat producten niet betaald worden door Buzzers zou de indruk kunnen wekken dat Buzzers 'gekocht' zijn. Maar dat is juist de reden dat wij producten die een hogere waarde hebben niet geven aan Buzzers (zoals de Philips producten). Op de Grolsch campagne hebben Buzzers zelfs een bijdrage gegeven omdat wij ons aan de meest stricte regels wilden houden.
Willem
21-02-2008 | 09:29
gebruik dit ook om goed te blijven kijken naar wat je als opdrachten aan neemt en verhoog b.v. met dit soort "lastige"produkten de eisen""aan je buzzers .
want ik kan me ook voorstellen dat de fabrikanten het buzzen wel een makkelijke manier vinden om de reclame wetjes te omzeilen en we willen ons toch niet laten gebruiken ?
Verleden week hoorde ik nog de kreet :elke klacht is een advies dsu probeer je voordeel hier mee te doen :-)
wesselsmol
21-02-2008 | 09:10
Het is natuurlijk een dubbel verhaal. Ik lees het persbericht waar wat onwaarheden in staan over Buzzer en ik lees jouw artikel. Feit blijft natuurlijk dat als je alcohol (en sigaren) gaat buzzen er altijd mensen blijven zeiken.
Ik ga er vanuit dat de gemiddelde buzzer eerlijk over hun mening van het gebuzzte product, dus ook tegen hun vrienden zeggen dat ze iets niets vinden...
Daarbij is het feit dat het gratis is natuurlijk 'het probleem'..Als het ware zijn wij dan gepaaid..
Het blijft slechte journalistiek als men de bronnen niet of slecht onderzoekt, of de moeite neemt even contact te nemen.
Maar net wat je zegt:
Ignorance is bliss
Marlous77
21-02-2008 | 07:43
Kan mij de boosheid heel goed voorstellen, heren en dames van Stap vinden het wellicht zelf wel erg jammer dat zij Buzzer niet hebben bedacht en gelanceerd? ;-)
Buzzen blijft en dan spreek ik vast namens een heleboel medebuzzers en medemensen.
villavis
20-02-2008 | 23:43
wat een onzin allemaal
ik heb er geen woorden voor maar we blijven buzzen en ik sta ook achter jullie
leeuwtje1982
20-02-2008 | 23:15
Buzzen is een verschrikkelijk goed idee om van mensen een mening te krijgen over een product.En hoe het nog te verbetern en om te kijken hoe iets op de goede manier op de markt te brengen.Jah en sommige mensen zijn misschien wel een klein beetje te kortzichtig om zelf zoietts te verzinnen. En zijn dan zo flauw ervan dat ze blijkbaar alleen nog maaronterechte kritiek kunnen geven.Sterkte met de kritiek maar wel blijven buzzen.
groetjes spikey
spikey
20-02-2008 | 21:16
IK vindt het knap achterlijk dat ze allerlei dingen gaan roepen en jullie geen enkele weerwoord gunnen !! dus ik deel de woede met jullie, gelukkig dat een deel van de media toch niet alleen maar uitgaan van het praatje die door een instelling zoals een STAP wordt gedaan en ook het verhaal daadwerkelijk gaat checken bij de persoon in kwestie.... (jullie in dit geval)
Kijk ik kan me voorstellen dat men met het oog op de stijgende verslavingen met name onder jongeren , fel reageert als het op drank aankomt , maar het feit dat ze bij jullie geen verhaal gaan halen laat toch zien dat ze niet "correct" zijn als instelling (ik zeg het nu heel netjes) , maar hoe zit het met verhalen de wereld inhelpen die niet helemaal kloppen ?? dat heet toch smaad ??
1 ding weet ik wel zeker , de buzzers staan achter jullie , ik iig wel !
penjamy
20-02-2008 | 21:12
